Hjelp / FAQ


BESTILLING OG ORDREBEKREFTELSE


Hvorfor skal jeg kjøpe mitt nye skilt fra RAMSIGN?

Kun RAMSIGN tilbyr ekte gammeldagse, hånd-sjablonglagde dørskilt med originalt design, fet blank emaljering, livstidsgaranti, fremragende service, gratis levering og fornøydgaranti. Derfor!

Hva er inkludert i mitt kjøp?

Inkludert i ditt kjøp er originale monteringsmateriell, gratis levering, fornøydgaranti – og naturligvis fremragende service.

Hvordan kommuniserer jeg med RAMSIGN?

Vi anbefaler at du kontakter oss via e-post. Dette gir oss den beste muligheten for å gi deg et mest mulig kvalifisert svar, så hurtig som mulig.

Hvor raskt svarer dere på min e-post?

Vi besvarer din e-post så snart som mulig innenfor 24 timer.

Jeg trenger hurtig et spesiallaget emaljeskilt til en gave. Kan dere hjelpe?

Ja, vi tilbyr det presserende produksjon levering innen 3 dager for et rush avgift som er lik verdien av signalet. Vær oppmerksom på forespørselen i meldingsfeltet ved bestilling. Du vil motta en betalingsoppfordring ekstra beløp gjennom PayPal.

Kan jeg få ALLE pengene mine tilbake - selv om dørskiltet mitt er spesiallagd?

Ja, du vil motta alle dine penger tilbake hvis du mot all formodning, uansett årsak, skulle ønske å returnere ditt skilt. Det eneste vi ber om er at du returnerer produktet til oss innen 60 dager. Ingen annen leverandør kan tilby denne garantien. RAMSIGNs fornøydgaranti ryggen vår forpliktelse om å leve opp til din forventninger.

Hvordan kan jeg få faktura?

Det er veldig enkelt. Bare skriv "faktura ønskes" i beskjedfeltet når du bestiller. I tilfelle du ønsker en faktura etter at bestillingen er gjort, sender du bare en forespørsel til: sales@ramsign.dk Vennligst inkluder ordrenummeret ditt i e-posten.

Hvorfor viser korrekturen et hvitt skilt med sort tekst? Det er ikke det jeg har bestilt.

Av tekniske årsaker er korrekturen alltid med sort tekst på hvit bakgrunn. Fargene på ditt skilt vil naturligvis være i overensstemmelse med din bestilling.



PRISER & BETALING


Er alt inkludert i prisen?

Ja, originale monteringsmateriell, pakking og frakt er inkludert i prisen. Det er ingen skjulte omkostninger.

Er RAMSIGNs priser konkurransedyktige?

Ja. Ingen andre steder finner du et høykvalitetsprodukt med fornøydgaranti, llivstidsgaranti og gratis levering, til en lavere pris. Vi refunderer med glede en prisforskjell. Vårt mål er ikke å levere de billigst mulige produktene, men å levere mest verdi for pengene.

Er det trygt å betale før jeg mottar varen?

Ja. Vi investerer mye ressurser i behandlingen av din ordre, fremstilling av korrektur og i produksjonen av ditt skilt. Derfor er det betryggende for oss at vi også ser en forpliktelse fra deg. RAMSIGN har vært i bransjen siden 1991 og har et fremragende rykte blant våre kunder. Hvis du ikke mottar din vare, kan du reise krav overfor PayPal, og PayPal vil da refundere din betaling til deg.

Er det trygt å betale med Paypal?

Ja. Paypal er en av verdens ledende formidlere av online-betalinger, og de gjennomfører millioner av feilfrie transaksjoner hvert år. Din betaling gjennomføres alene mellom deg og Paypal ved bruk av en kryptert forbindelse. RAMSIGN mottar ikke dine kredittkortopplysninger.

Er det gratis å bruke Paypal?

Ja. I motsetning til en bankoverføring, er betaling med kredittkort via Paypal helt gebyrfritt. RAMSIGN betaler gebyret til Paypal, så det trenger du ikke å bekymre deg for.

Må jeg ha en Paypal konto?

Ja, for å betale med kredittkort, må du opprette en gratis konto hos PayPal før betalingen. Når betalingen er behandlet, kan du slette din PayPal-konto hvis du ønsker det.



KUNDELOJALITET OG RABATTER


Hvordan belønnes jeg for å introdusere mine venner, familie eller bekjente til RAMSIGNs produkter?

Som RAMSIGN kunde belønner vi deg med et gavekort til en verdi av 15% av dine venners kjøp. Bare send oss en e-post med dine venners e-postadresser, så utsteder vi gavekortet til deg.

Hvordan kan jeg støtte RAMSIGN?

Send et inspirerende foto til oss på: sales@ramsign.dk Det kan eksempelvis være et foto som viser skiltet ditt pent montert på veggen eller døren. Eller kom med en god idé om hvordan vi kan forbedre vår webshop, markedsføring eller våre produkter. Hvis vi bruker din idé eller ditt foto, refunderer vi 15% av verdien av din siste ordre.

Tilbyr RAMSIGN mengderabatt?

Ja. RAMSIGN refunderer 15% når vi mottar din bestilling på fem eller flere produkter.

Kan jeg bli forhandler?

Ja. Vi søker fortløpende dyktige og profesjonelle forhandlere. Vi har samlet all den informasjonen du har bruk for under menypunktet Bli forhandler".



PRODUKTER OG TEKNIKK


Hvordan fremstilles mitt skilt?

Innenfor 24 timer etter mottatt bestilling utarbeider vi en korrektur som legges ved ordrebekreftelsen din. Deretter skjæres en stålplate ut, og sjablonger for hånd, som svarer til skiltets tekst og spesifikasjoner. To til fire sjablonger inngår i produksjonen av hvert dørskilt. Så påbegynnes selve emaljeringen som er en keramisk prosess, en prosess som er veldig lik glasering av keramikk. Først påføres grunnemalje, deretter skiltets bunnfarge (f.eks. blå). Så påføres tekst og eventuelle andre farger ved hjelp av sjablongene. Overskytende emalje børstes av for hånd med en fin pensel før skiltet brennes. Mellom hver emaljering brennes skiltet i en keramisk ovn ved 820 grader, og resultatet kontrolleres fortløpende for feil. For å sikre en energieffektiv produksjon og en ensartet kvalitet fremstilles skiltene samlet i partier gjennom hele produksjonen.

Hvordan bestiller jeg to eller flere skilt med helt identiske farger?

Bestill dine skilt på samme tidspunkt i en samlet ordre. Dine skilt blir dermed produsert i det samme partiet på fabrikken, noe som resulterer i fullstendig identiske farger.

Hvordan bestiller jeg et skilt med en uvanlig størrelse/farge/skrifttype?

Velg den størrelsen som er nærmest og skriv dine spesielle ønsker i beskjedfeltet når du bestiller. For eksempel: "grønn på blå, 12 x 22 cm". Hvis det blir prisforskjell vil du motta en betalingsanmodning med ordrebekreftelsen. Vi er i stand til å produsere nesten ethvert design og format opp til 120 x 80 cm, så lenge detaljene ikke er for små.

Kan jeg få min egen logo, ikon eller bilde på mitt skilt?

Ja. Send bare din bestilling til: sales@ramsign.dk Husk å spesifisere opplag, mål, skrifttype og farger. Legg ved det fotografiet/grafikken du måtte ønske. Vi kan bare gjengi et begrenset antall keramiske standardfarger. Fargene må være fulltoner og ikke halvtoner (dvs. ikke graderte farger). Disse begrensningene ligger i den keramiske prosessen og i den anvende sjablongteknikken.

Hvor små detaljer kan gjengis?

Vi kan trykke bokstaver ned til 10 mm høyde. Det samme gjelder tilsvarende detaljer. Linjer kan være så tynne som ½ mm, men ikke mindre. Detaljgraden begrenses fordi sjablongene skal kunne skjæres ut presist for hånd.

Er det mulig å få et ekstra navn tilføyd på mitt navneskilt?

Nei. Dessverre er det ikke mulig å endre et eksisterende skilt uten å ødelegge det. Du blir nødt til å skifte ut ditt eksisterende navneskilt hvis du ønsker å endre teksten. En mer fleksibel løsning kan være å montere et nytt navneskilt i tillegg til det du allerede har.

Er RAMSIGNs produkter miljøvennlige?

Ja. Et RAMSIGN produkt er det mest miljøvennlige og bæredyktige valg du kan foreta. Det er ingen behov for utskiftning: Ditt RAMSIGN produkt varer hele livet. Dette sparer ressurser og minimerer avfallsmengden. Samtidig som du skåner miljøet vil du også dra nytte av den tiden og de pengene du sparer på utskifting av utslitte skilt. Hele RAMSIGNS sortiment er også 100% fremstilt i Europa og underlagt EUs miljøkrav. Skiltene fremstilles utelukkende av jern og glass som det finnes store forekomster av. Disse materialene er heller ikke giftige og er gjenvinnbare. I motsetning til våre skilt, inneholder de fleste andre skilt giftig maling, kjemiske overflatebehandlinger og forurensende biprodukter. For å gjøre vond verre, så er disse produktene ofte masseprodusert av billig arbeidskraft i sterk forurensende industrier.



LEVERING OG TOLL


Hvorfor er leveringstiden fire dager for enkelte skilt og fire uker for andre?

Vi lagerfører et utvalg av de mest populære husnumrene slik at de kan leveres på kun fire dager. Alle andre skilt må fremstilles fra bunnen av på vårt emaljeverk. En produksjonstid på tre uker pluss en frakttid på uke betyr en leveringstid på fire uker tilsammen.

I dag er den forventede leveringsdatoen, men jeg har ennå ikke mottatt mine varer. Hva kan jeg gjøre?

Vi anbefaler at du venter et par dager til. Ni av ti leveranser ankommer på, eller før, den forventede leveringsdatoen. Det er sannsynlig at dine varer allerede er sendt og på vei til deg. Helligdager, dårlig vær og uregelmessig postlevering er bare noen av de omstendighetene som kan forårsake forsinkelser. Såfremt noe kan gjøres for å fremskynde leveringen er det i de fleste tilfellene allerede gjort. Hvis du ikke har mottatt din vare innen en uke er du velkommen til å kontakte oss på: sales@ramsign.dk. Vennligst inkluder ditt ordrenummer i henvendelsen.

Blir pakken min forsinket i tollen?

Nei, ikke innenfor EU. For å sørge for en hurtig håndtering i tollen utenfor EU, setter RAMSIGN et merke på forsendelsen med beskrivelse av innhold, vekt og verdi. Dette er i de fleste tilfeller tilstrekkelig til at forsendelsen slipper gjennom tollen uten forsinkelse. Imidlertid varierer lokale tollregler og praksis. Det er mottakerens ansvar å håndtere de lokale myndighetene, herunder å betale eventuelle skatter og avgifter.



REKLAMASJONER


Hvorfor er teksten på mitt nye dørskilt ikke så nøyaktig som på korrekturen?

Det skyldes at RAMSIGN utelukkende bruker tradisjonelle håndskårne sjablonger i produksjonen. Tynne linjer, samt kantene på bokstavene er vanskelige å få helt presis. Mindre ufullkommenheter er derfor et kjennetegn på et gammeldags og ekte skilt utført med håndsjablong. Skulle du ikke være tilfreds med resultatet lager vi gjerne et nytt skilt til deg uten kostnad.

Fargen på skiltet mitt er noe forskjellig fra et annet skilt jeg har mottatt fra RAMSIGN tidligere. Er det normalt?

Ja. Selv det minste avvik i luftfuktighet, temperatur, metallegenskaper, emaljering eller brennetid vil endre det endelige resultatet. Hvis identiske farger ønskes anbefaler vi at du bestiller dine skilt på samme tidspunkt. Dine skilt vil dermed bli produsert i det samme partiet på emaljeverket, noe som vil resultere i fullstendig identiske farger.

Emaljen mangler på enkelte steder på baksiden av skiltet mitt. Er dette en fabrikasjonsfeil?

Nei. Et emaljeskilt vil som regel ha mindre brennemerker fra risten skiltet har hvilt på i den keramiske ovnen, hvor skiltet oppvarmes til 820 grader celsius. Dette er helt normalt og har ingen vesentlig innflytelse på levetiden til ditt skilt.

Emaljen mangler pletvis på kanten af mit skilt. Er dette en fabrikationsfejl?

Nej. Et emaljeskilt vil som regel have mindre brændemærker på kanterne idet kanterne er skarpe og emaljen fordamper hvor metallet opnår den højeste temperatur. Dette er helt normalt, og har ikke væsentlig indflydelse på levetiden på dit skilt.

Mitt skilt var skadet da jeg mottok det. Hva gjør jeg?

Hvis prøven ble skadet under transport kontakte oss umiddelbart ved å skrive en e-post til: sales@ramsign.dk og vi vil kontakte deg snart. Husk å oppgi ordrenummer og en detaljert beskrivelse av skaden eller mangelen. Hvis mulig, legge ved et bilde.



MONTERING


Jeg har mottatt navneskiltet mitt med monteringsmateriell, men hvor er skivene?

Monterings materialene som brukes for adresse plaketter, husnummer, navneskilt og dørskilt er forskjellige. Adresse plater og husnumre av huset materialer omfatter: 4x messing skruer, plugger 4x nylon og 4x nylonskiver . For skilt og dørskilt bare 4x messing skruer er inkludert.

Hvordan monterer jeg husnummeret mitt korrekt på muren?

1. Vi anbefaler at du bruker det originale monteringsmateriellet som er inkludert i forsendelsen.
2. Plasser skiltet på muren på en slik måte at hullene blir boret i murstein i stedet for mørtel. Marker hullenes nøyaktige posisjon med en blyant og ta ned skiltet.
3. Bor hullene (bruk et 5 mm. murbor).
4. Plasser de blå pluggene i hullene.
5. Plasser en sort nylonskive på hver skrue for å beskytte emaljeoverflaten.
6. Monter skiltet ved hjelp av de lange messing skruer.

Tips: Vent med å stramme skruene til du har plassert skiltet helt nøyaktig.

ADVARSEL: Stram aldri skruene med makt. Dette kan knuse emaljen og metallet kan derfor bli utsatt for korrosjon/rust.

Hvordan monterer jeg navneskiltet mitt korrekt på døren?

1. Vi anbefaler at du bruker det originale monteringsmateriellet som er inkludert i forsendelsen.
2. Plasser skiltet på døren. Marker den nøyaktige plasseringen av hullene med blyant og ta ned skiltet.
3. Bor hullene (bruk et 2 mm metallbor).
4. Monter skiltet ved hjelp av messingskruene. Skiver brukes ikke på navneskiltene.

Tips: Vent med å stramme skruene til du har plassert skiltet helt nøyaktig.

ADVARSEL: Stram aldri skruene med makt. Dette kan knuse emaljen og metallet kan derfor bli utsatt for korrosjon/rust.

Messingskruene er for blanke etter min smak. Kan jeg få dem til å fremstå mer diskret?

Messingskruene får en naturlig patina i løpet av et par måneder. Ved hjelp av litt ammoniakk kan du fremskynde prosessen. Følg denne prosedyren:

1. Legg messingskruene på en tallerken.
2. Væt/fukt skruene med litt salmiakk. Dekk til med et glass e.l. slik at du unngår å innånde ammoniakkdampen.
3. Vent og se. Ammoniakken vil snart begynne å patinere skruene. I løpet av 5 minutter kan du avslutte prosessen ved å skylle skruene i vann.


Kundeservice

Valg av skrifttype

Valg av staffering

Fornøydgaranti

Kjøpsbetingelser

Hjelp / FAQ

Kontakt oss

Produkter

Metropolitan

Highlander

Arrowhead

Lighthouse

Engelhardt

Specialskilte

Gårdskilt

Dørskilter

Husnummer

Navnskilt

Univers

Galleri

Omtale

Produksjon

Forhandler

Forhandlerlogin

Kom med forslag

RAMSIGN · ROHOLMSVEJ 14A · 2620 ALBERTSLUND · KØBENHAVN · DANMARK

Rapporter feil